Waarom vertrekken de hoofdsteden voor kleine steden op reizen

tiznodi

Administrator
Forumleiding
Voor sommige reizigers, de vakantie is alles over de felle lichten en de drukte van de grote steden. En zo was het voor mij. Er is iets te zeggen voor het gemak van de hoofdstad. Het gemak van dicht bij de luchthaven betekent dat er beroemde bogen, torenpaleizen, musea, parken, enz. Allemaal maken ze het gemakkelijk om een route te bepalen. Er is ook een Oktober voordeel van de mogelijkheid om rond te krijgen te voet zonder het huren van een auto of zorgen te maken over de logistiek van het ontsnappen, en natuurlijk de overvloed aan nachtleven dat brengt u samen met andere reizigers van over de hele wereld. Hoe aantrekkelijk het ook klinkt, ik heb de neiging om hoofdsteden te vermijden tijdens het reizen.

Kathedraal vermoeidheid is echt

Ik ben nooit ernstig ziek geweest in het buitenland, maar ik kwam met Cathedral Conqueror. Het kan niet nodig een ziekenhuis bezoek, maar het kan alleen worden behandeld met een verandering van omgeving. Kathedraal vermoeidheid is de term die wordt gebruikt om een zeer echt gevoel van herhaling, vermoeidheid en zelfs verveling te beschrijven bij een bezoek aan soortgelijke architectonische structuren. Als je al eerder in Europa hebt rondgereisd en een paar grote hoofdsteden hebt bezocht, weet je waarschijnlijk waar ik het over heb. Elke kathedraal, paleis, kasteel, enz. Op zichzelf is het apart en expressief, maar - als je veel dingen tegelijkertijd ziet, zelfs als je het niet toegeeft aan je prominentere vrienden, beginnen ze zich met elkaar te bemoeien.

Een week in het voorjaar nam ik de trein van Praag naar Wenen en van daar naar Boedapest. De architectuur was opvallend in elke stad, maar uiteindelijk leek het fotoalbum op mijn telefoon op mijn werkblad in Art History 101. Het voelde alsof ik naar 30 foto ' s van dezelfde kerk keek en me niet kon herinneren waar ik was. wat had hij gezien? Als je geen kunsthistoricus bent, is dit gevoel onvermijdelijk als je reist. Een goede manier om Kathedraal vermoeidheid te voorkomen is om kathedralen te vermijden. Hoe verder je van de stad komt, hoe meer de esthetiek verandert en uniek wordt.

Vasthouden aan hoofdletters is beperkend

Noem het een korte aandachtsspanne, maar ik word onrustig als ik langer dan twee of drie dagen in dezelfde stad blijf. Na het voltooien van een gratis wandeltocht, een museum, een dag alleen verkennen, en een nacht of twee aan de bar, ben ik bijna klaar om verder te gaan. Natuurlijk, in feite, kan het zeer bevredigend zijn om te leven in een buitenlandse stad voor een lange tijd, vooral omdat je alle kleine geheimen in oude Europese of oostelijke steden kunt onthullen. Maar als u slechts een week naar Denemarken reist, beperk u dan niet tot Kopenhagen. Helsingor, waar het gehucht kasteel ligt, is slechts een korte treinrit naar het Noorden, je kunt zelfs naar Zweden voor de dag en een bezoek aan Malmö of Lund. Je zult voelen dat je een hele nieuwe laag aan je reis hebt toegevoegd.

Grote steden zijn meestal iets minder uniek dan provinciale steden

Er kan van alles gebeuren tijdens het reizen, vooral bij het omgaan met minder ontwikkelde landen, als u echt op zoek bent naar een onvoorspelbare, unieke vakantie, is uw beste optie om ver weg te gaan. City tourism boards herkennen de kracht van gemak en felle lichten en nooit nalaten om te profiteren van het. Als gevolg daarvan worden historische gebouwen "attracties", rustige parken worden opgenomen in de lijsten van" dingen om te zien", en als gevolg daarvan eindigt iedereen met dezelfde"dingen om te zien". Als het goed is voor jou om dezelfde vakantie te hebben met tientallen mensen die voor je staan op de museumlijn - ga ervoor. Lijnen worden vaak gevormd rond grote dingen, en als er één ding is waar je echt in geïnteresseerd bent, is het dat er geen reden is voor "voorspelbaarheid" om je in de weg te staan. Echter, als u op zoek bent naar een unieke ervaring waar u niet weet wat u kunt verwachten wanneer u aankomt bij uw accommodatie, dan is een reis naar het platteland misschien precies wat u nodig hebt.

De kosten zijn hoger

Onnodig te zeggen, steden zijn duur. Van het restauranttarief tot het taxitarief, het is zeker dat u meer betaalt voor uw dagelijkse behoeften in een grote stad dan waar dan ook. Als de kosten niet uit, natuurlijk, verblijf in dat downtown hotel in Londen en betalen $17 voor cocktails; echter, als je op een budget zoals de meeste reizigers, kunt u zelfs overwegen een verblijf 30-40 minuten buiten de stad. Je krijgt een meer gelokaliseerde ervaring in een kleinere omgeving, je betaalt geen grote stad prijzen, maar je kunt nog steeds relatief gemakkelijk naar de stad voor dagtochten.

Culturele verwatering in steden

Het kan moeilijk zijn om de cultuur van een land echt te begrijpen door een bezoek aan een van de grote steden. Dit klinkt misschien contra-intuïtief, maar het feit is dat steden zoveel toeristen en migranten aantrekken dat ze er allemaal beginnen uit te zien als enorme smeltkroes. Hoewel dit geweldig is voor de mensen die er wonen, kan het culturele onderdompeling moeilijk maken. Het was meer gebruikelijk om naar bars in Edinburgh te gaan, andere Amerikanen of studenten van over de hele wereld te ontmoeten, in plaats van Schotten. Toen ik voor een weekend naar Barcelona ging, denk ik dat ik drie Zweden, twee Amerikanen, vier Brazilianen, drie Britten en meer dan twintig Australiërs op een groepsvakantie ontmoette, maar geen enkele Catalaan. Culturele fusie is nooit saai, maar het gaf me het gevoel dat ik niet echt Barcelona had bezocht, maar eerder een klein stukje kustlijn dat overal zou kunnen zijn.

Terug
Bovenaan